vrijdag 22 januari 2010

Vacation equals Stress

Het is donderdagavond, iets over 12'en. Ik zit bij mijn ouders thuis in het Friesche Landt, want wij gaan over een paar uur richting de sneeuw, Oostenrijk. Nou jodelend is het nog ganz nicht! Ik licht mij nader toe.

Wij kunnen de klok erop gelijk stellen. De avond voordat wij op wintersport gaan, is het chaos in huis. De organisatie van deze vakantie begint al zo'n maand van te voren waardoor alles tot in de puntjes geregeld is. Dat denken we dan tenminste. Toch, bij mijn vader wil het nooit rustig verlopen en is er elke keer weer: STRESS. Het gaat elk jaar weer om de 'laatste kleine spulletjes' die je makkelijk vergeet. Nou ja vergeet.. Door de goede voorbereiding is er zo tactisch ingepakt, dat we nou niet meer weten of we het nou wel, of niet ingepakt hebben. Dus, checken! Voor het slapen gaan loopt mijn vader in de woonkamer 10km te ijsberen, aan de ene kant een goede fysieke voorbereiding...

Wat leuk is om te vermelden is dat ik het redelijk frappant vind dat het doosje met opladers, batterijen en andere elektronica elk jaar groter wordt. Wat een mens allemaal niet nodig heeft aan technologie in de bergen! De tupperware afdeling bij de Blokker heeft sowieso een goede aan ons!
Desalniettemin, als wij over een aantal uren eindelijk in de bepakte auto zitten, kan onze vakantie beginnen. Ik heb er veel zin in. Ook al zitten we straks waarschijnlijk 9 uur achterin met de hond op schoot...

1 opmerking:

  1. Hahaaa zooo herkenbaar, maar bij ons thuis is het altijd m'n moeder die rood aanloopt van de inpak-stress :P

    Pff.. ik heb ook echt zin om weer in de sneeuw te zitten. Maar ik ga in Maart weer dus dat komt ook gestaag dichterbij :D

    BeantwoordenVerwijderen