donderdag 17 december 2009

Adobe InDesign

Deze periode stel ik met mijn groepje op school een boekenuitgeverij voor. Wij zijn uitgeverij MYNX, 'voor de avontuurlijke lezer'. Voor deze uitgeverij heeft iedereen een buitenlands boek moeten zoeken die nog niet in Nederland uitgegeven is. Deze boeken moeten van het genre Young Adult zijn, denk hierbij aan Harry Potter, Twilight etc. Van deze 9 boeken moeten wij een aanbiedingsbrochure maken met het programma Adobe InDesign CS3. Dit programma wordt gebruikt om bijvoorbeeld tijdschriften op te maken. Om voorbeelden van de uitgeverij te bekijken, zie deze fondslijsten (aanbiedingsbrochures) op de website.
Om met InDesign te oefenen heeft het MIM bedacht om een minorfolder te laten maken door de studenten. Dit moest gebeuren aan de hand van de HvA-huisstijl. Het kleurgebruik, de plaatsing van de HvA boog, het logo en het lettertype zijn standaard elementen die op de millimeter precies gebruikt moeten worden. Bij het plaatsen van deze elemanten zijn dan ook enige irritaties ontstaan omdat het programma niet reageerde zoals ik het wilde. Maar, ik moet toegeven, oefening baart kunst. Verder moet het beeld dat gebruikt wordt, rechtenvrij zijn. De afbeelding moet een goede resolutie hebben, en omgezet zijn van RGB-kleuren naar CMYK-kleuren, de correcte drukkleuren.

Zie hieronder het resultaat van de achterkant en de cover van mijn minorfolder. De foto heb ik zelf gemaakt van mijn grote zus, die bereid was een 'pose te striken'. Deze afbeelding staat in connectie met de minor waar de folder voor bestemd is, communicatie(wetenschap).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten